Cestama Osijeka i prigradskih naselja svakodnevno prometuje 26 tramvaja i 38 autobusa. Čak 30% tramvajskog voznog parka u prosjeku je starije od 50 godina, dok je prosječna starost autobusa 12,6 godina. Tramvajska remiza izgrađena je prije gotovo 90 godina, tramvajske dionice na pojedinim su dijelovima stare 65, a ispravljačke stanice 50 godina. Upravo će se u prvoj fazi projekta modernizacije naglasak staviti na obnovu postojeće infrastrukture – pruga, ispravljačkih stanica i kontaktne mreže, te obnovu postojećeg voznog parka. Naime, trenutna situacija postojećih ispravljačkih stanica je na vrlo lošoj tehničkoj razini, te je hitno potrebna rekonstrukcija uređaja i opreme. Postojeće dionice tramvajske pruge koje bi se rekonstruirale zbog dotrajalosti svih elemenata konstrukcije tramvajskog kolosijeka nesigurne su i neudobne. Tramvaji će biti zamijenjeni s 22 nova, niskopodna vozila, a planirana je i nabavka 32 nova autobusa.
MODERNO Rekonstrukcija pruge izvodila bi se modernom tehnologijom kao elastična konstrukcija gornjeg stroja pruge na betonskoj podlozi.
Djelovi predviđeni za rekonstrukciju: