Osijek, 22. studenoga 2017. – Nakon uspješnog uvedenog besplatnog interneta u sva vozila javnog prijevoza u Osijeku, te projekta E-ispričnice, Gradski prijevoz putnika d.o.o. predstavio je danas digitalnu kartu za javni prijevoz koja će svim Osječanima i gostima Grada znatno olakšati korištenje javnog prijevoza u gradu. Riječ je o mobilnoj aplikaciji Smartica, prvoj aplikaciji na hrvatskom tržištu koja omogućuje kupovinu, aktivaciju i validaciju putnih karata u javnom gradskom prijevozu. Pilot faza pokriva cjelokupni tramvajski promet, a u prosincu kreće implementacija na sva vozila javnog gradskog prijevoza.
„Novi, dodatni kanal prodaje karata za javni prijevoz, kao i nedavno uvedene inovacije E-ispričnica i besplatni internet u vozilima javnog prijevoza, predstavljaju još jedan korak u digitalnoj transformaciji javnih službi i transformaciji Osijeka prema idealu pametnog grada.“, rekao je gradonačelnik grada Osijeka, Ivan Vrkić.
„GPP je gradska tvrtka koja kontinuirano ističe spremnost i želju da svojim inovativnim rješenjima sudjeluje u kreiranju naprednih tehnologija u gradu Osijeku. Upravo je projekt uvođenja ovog novog kanala prodaje karata, odličan primjer digitalizacije korisničkog iskustva koji u sebi sadrži element inovacije, ali isto tako ima izuzetnu uporabnu vrijednost jer omogućuje intuitivno i jednostavno obavljanje svakodnevnih aktivnosti“, izjavio je Predsjednik gradskog vijeća grada Osijeka, Željko Požega.
„Smarticu je potrebno besplatno preuzeti na mobilni uređaj putem Google Play i Apple Store trgovine aplikacija, a preuzimanje se može obaviti i u našim vozilima korištenjem besplatnog Wi-Fi interneta, koji je uz E-ispričnicu, još jedna od novosti koje smo ove jeseni uveli u vozilima javnog gradskog prijevoza u Osijeku. Aplikacija omogućuje vrlo jednostavno i pregledno kupovanje dvije vrste prijevoznih karata, jednokratne i dnevne, a plaćanje se provodi putem SMS-a. Cijena jednokratne karte za prvu i drugu zonu iznosi 11 kuna, dok je za 35 kuna korisnicima javnog prijevoza na raspolaganju dnevna karta.
Dodatna pogodnost je i mogućnost nadogradnje platforme s nizom novih funkcionalnosti, te sam uvjeren da će Smartica postati nezaobilazan način kupovine prijevoznih karata u Osijeku“, izjavio je direktor GPP-a, Mario Šapina.
Kupljena karta jednostavno se aktivira po ulasku u vozilo javnog gradskog prijevoza, prislanjanjem mobilnog
uređaja na standardni validator kod ulaznih vrata vozila, a kupljene karte koje nisu aktivirane mogu se koristiti kod sljedeće vožnje. Korištenje aplikacije, a samim time i kupovina karata za javni gradski prijevoz dostupno je korisnicima svih telekom operatera koji se nalaze u sustavu Smartice. Osim svoje primarne funkcije, Smartica u realnom vremenu donosi i obavijesti o prekidu prometa, promjeni voznih linija, novosti o aplikaciji, a korisnici imaju pregled proteklih vožnji, neaktiviranih voznih karata koje su im na raspolaganju itd.
Platforma sadrži i mobilnu aplikaciju za kontrolore prijevoznika pri čemu sustav kontrole i općenito prevencija prijevara sadrži niz inovativnih procesa. Kontrolor prilikom ulaska u vozilo svojom aplikacijom trenutno blokira uređaj za aktivaciju putnih karata, a sučelje za administraciju služi za izvještavanje i prevenciju prijevare.
Često postavljena pitanja za uslugu Smartica
Uvjeti korištenja usluge Smartica